فوتبال کردستان ( ورزشی - علمی )
 کلینیک ساخت اندام مصنوعی و وسایل کمکی آریا
کلینیک ساخت اندام مصنوعی و وسایل کمکی آریا در شهرستان بانه افتتاح شد.

در این مرکز خدماتی نظیر ساخت دست و پای مصنوعی ، تعمیر پروتز  ، ساخت انواع کمر بند و کفی های طبی ، کفشهای طبی و زانوبندها و جبران کوتاهی های پا و مشاوره در مورد حرکات اصلاحی و ورزش درمانی ارائه می شود.

بانه  - پایینتر ازدرب بیمارستان - آپارتمان کهزادی - طبقه همکف - کلینیک آریا

تماس :08734266626 - 08734264803 - 09188748172

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در شنبه 24 آبان1393  |
 کتاب جدید ( 101 بازی گروهی برای بچه ها )
این کتاب اثر جو دینوفر با تر جمه بیره ور خندانی هم اکنون مو جود است.

کتابی شامل ۱۰۱ بازی ساده و بسیار مفرح و کاربردی برای دانش آموزان در سنین ابتدایی.

دارای چهار بخش است که هر بخش شامل ۲۵ بازی کاربردی و ساده و جذاب برای بچه ها است.

لازم به ذکر است که تمامی تصاویر این کتاب توسط مترجم و با استفاده از دانش آموزان بومی که در دبستان ابتدایی فردوسی در شهرستان سقز مشغول به تحصیل هستند باز سازی شده است.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۹۱۸۸۷۴۸۱۷۲ و یا ۰۸۷۱۳۲۹۱۰۸۶ انتشارات کالج واقع در سنندج مجتمع تجاری کردستان تماس حاصل فرمایید.

با تشکر   خندانی

 

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در پنجشنبه 19 بهمن1391  |
 ارسال نظرات و پیشنهادات و مطالب
از تمامی خوانندگان این وبلاگ در خواست می شود تا در هر موضوعی که خود دوست دارند مطالب و اخبار و عکسهای خود را به ایمیل آدرس زیر ارسال نمایند تا در وبلاگ منعکس شود.

B_khandani3230@yahoo.com

با تشکر

بیره ور خندانی

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در جمعه 2 تیر1391  |
 دو نکته مهم که ورزشکاران به خصوص فوتبالیستها لازم است بدانند
 موضوع اول

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز در تحقیقاتی که اخیرا بر روی گروهی از بسکتبالیستهای ان.بی.ای صورت گرفته است خواب تاثیر مطلوبی بر عملکرد آنها گذاشته است.

در این تحقیق یگ گروه از ورزشکاران همانند سابق به استراحت و خواب می پرداختند و یک گروه دیگر به مدت شش هفته هر روز ۱۰ ساعت می خوابیدند و در پایان بررسیها این نتیجه به دست آمد که دقت شوت آنها ۹ درصد افزایش یافت.محققین در یافتند که خواب و استراحت کافی به اندازه رژیم غذایی مهم است اما بیشتر ورزشکاران این نکته مهم یعنی خواب و استراحت کافی را فدا میکنند. 

موضوع دوم

محققان امریکایی به ورزشکاران خود توصیه کردند که در خلال رقابتهای ورزشی برای حفظ توان و قدرت خود موز بخورند.

در این تحقیق که بر روی دو گروه از دوچرخه سواران انجام شد به نیمی از آنها در طول مسیر ۳ ساعته اشان نوشیدنی های قندی داده شد و به نیم دیگر در مسیر مسابقه تکه های موز داده شد.در پایان مسابقه خون هر دو گروه مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که میزان اسید لاکتیک موجود در خون گروهی که موز خورده بودند کمتر بوده و آنها رکوردهای بهتری نیز کسب کرده بودند.

دانشمندان در یافتند که موز نسبت به نوشیدنی های ورزشی دارای قند طبیعی و سالم تری است و به میزان زیادی دارای فیبر و پتاسیم و ویتامین B۶ است که توانمندی ورزشکاران و قدرت تحمل آنها را افزایش میدهد و در دوچرخه سواری و فوتبال و ورزشهایی که به تحمل قدرت بالا نیاز دارد بسیار مفید است.

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در سه شنبه 23 خرداد1391  |
 تغذیه فوتبالیست

آنچه فوتباليست ها براي تغذيه بايد بدانند

 

 

فوتبال، بازي اي است كه هر روز در خواست هاي جديد و جديدتري دارد. بدن از توانايي هاي خاص خود برخوردار است كه اين توانايي ها را در سيستم هاي تنفسي، قلبي، عروقي و همچنين ماهيچه اي مي توان افزايش داد. اين افزايش ظرفيت، يك رژيم غذايي مناسب را مي طلبد كه لازمه رسيدن به توانايي ها و قابليت هاي بالا  براي يك فوتبال مدرن وديگر ورزشهاست.

براي كسب موفقيت درهر ورزش 5 عامل فردي، نقش تعيين كننده دارد: مكمل هاي غذايي  شامل نوشيدني هاي مخصوص ورزشكاران، ويتامين ها، الكتروليت ها، آنتي اكسيدانت ها، انرژي زا هاو ...

فوتبال، بازي اي است كه بدن در جريان آن ( بسته به شرايط بازي ) از كمترين حد تا بيشترين فشار را تحمل مي كند. يك فوتباليست در سطح عالي از 7 تا 12 كيلومتر در هر بازي مي دود. بيشترين ميزان دوندگي را بسته به سيستم هاي مختلف بازي، پيستون هاي كناري، هافبك ها و فورواردها دارند و كمترين ميزان دوندگي را مدافعان جلوزن، پوششي و دروازه بان، هر فوتباليست در هر بازي فوتبال، حدود 1000 فعاليت مختلف را از نوع را حت تر ( فشار كمتر) تا نوع مشكل تر آن ( بيشترين فشار) تحمل مي كند. با توجه به پيشرفت سرعتي و قدرتي فوتبال در سالهايي اخير، هنوز هم در صد بيشتري از1000 فعاليت را نوع راحت ترآن تشكيل مي دهد. از نظر زماني، فعاليت هاي با فشار كمتر حدود 5 برابر بيشتر از فعاليت هاي با فشاربيشتر، زمان مي برند. نبض هر فوتباليست حين بازي بين 120 تا 210 بار در دقيقه نوسان دارد. متوسط ميزان نبض بازيكن درهر بازي فوتبال حدود 170 است.

 

 

اهميت تغذيه براي فوتباليست ها

به دلايل زير يك فوتباليست بايد در تغذيه خود دقت كند:

1- تغذيه ورزشكاربا فرد معمولي كاملا متفاوت است.

2- نيازهاي تمريني را جبران كند و به حداكثر موثر بودن تمريني برسد.

3- مكمل رشد بدن باشد.

4- بيشترين ميزان تمركز حواس و دقت را به دست آورد.

5- از آسيب ديدگي ها و بيماري ها ( عفونت ها) جلوگيري كرده ، به درمان آنها كمك كند و زمان آسيب ديدگي ها و بيماري را كاهش دهد.

6- تحمل فشارهاي جانبي مثل مسافرت ها را داشته باشد.

7- سلامتش را حفظ، به سرحال بودن و با انگيزه شدن بازيكن كمك كند.

 

 

ميزان فشار تمرين ها درايران چندان كمتر از اروپا نيست، ولي نداشتن تغذيه مناسب باعث مي شود بازيكنان نتوانند آن ميزان توانايي هاي به دست آمده خود را به نمايش بگذارند. نكته بسيارمهم در تغذيه يك فوتباليست اين است كه به هيچ وجه خود سرانه نبايد مكمل هاي غذايي مصرف كند، چون هر فرد با ديگري از شرايط كاملا متفاوتي برخوردار است واين تفاوت به ميزان قد، وزن، ظرفيت هاي تنفسي، قلبي، عروقي، پست بازي، وضعيت آمادگي جسماني ( فرم ورزشي ) و قرار داشتن درمراحل مختلف بدنسازي و تمرين ها بستگي دارد؛ بنابر اين استفاده ازمكملهاي غذايي براي يك فوتباليست بايد استفاده مي كند، بايد مطابق باحجم و شدت تمرين ها و مسابقه باشد.

بدن به عنوان ذخيره انرژي از 3 نوع ماده استفاده مي كند:

1- قندها ( كربوهيدرات ها) 2- چربي ها 3- پروتئين ها.

 

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در چهارشنبه 4 خرداد1390  |
 حساب بانکی زمان

تصور کنید حساب بانکی دارید که در ان هر روز صبح 86400 تومان به حساب شما واریز
می گردد و شما فقط تا اخر شب فرصت دارید تا همه پول ها را خرج کنید چون اخر وقت

حساب شما خود به خود خالی می شود

در این صورت شما چه خواهید کرد ؟

البته سعی می کنید تا اخرین ریال را خرج کنید!

هر یک از ما یک چنین حساب بانکی داریم ؛ حساب بانکی زمان!
هر روز صبح در بانک زمان شما 86400 ثانیه واریز و تا پایان شب به پایان می رسد .

هیچ برگشتی در کار نیست و هیچ مقداری از این زمان به فردا اضافه نمی شود.

ارزش یک سال را دانش اموزی که مردود شده ، می داند.

ارزش یک ماه را مادری که فرزند نارس به دنیا اورده ، می داند..

ارزش یک هفته را سردبیر یک هفته نامه می داند.

ارزش یک ساعت را عاشقی که انتظار معشوق را می کشد.

ارزش یک دقیقه را شخصی که از قطار جا مانده .

ارزش یک ثانیه را ان که از تصادفی مرگبار جان به در برده ، می داند.

باور کنیدهر لحظه گنج بزرگی است !

گنجتان را اسان از دست ندهید!  

به یاد داشته باشید: زمان به خاطر هیچ کس منتظر نمی ماند!

فراموش نکنید:

                          دیروز به تاریخ پیوست.

                       فردا معما است.

                       و امروز هدیه است!

 

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در دوشنبه 26 اردیبهشت1390  |
 خبرای تازه
سلام

راستی میدونستین که به طور میانگین در هر ساعت ۴۰۰۰ خودرو در مسیر بانه سقز رفت و آمد میکنن؟

راستی میدونستین که این دوشنبه شب داربی لالیگاست؟

اگه نمیدونستین بدونین که یه هتل ۱۸ طبقه تو چین ظرف ۶ روز ساخته شد.

اگه نمیدونستین بدونین که قطر با جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر داره میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ میشه

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در جمعه 5 آذر1389  |
 

با نام خدا

اولین ساعت کار وبلاگ جدید را به خودم و همه خوانندگان آن تبریک میگم.

امیدوارم که مطالب این وبلاگ برای خوانندگان ان استفاده داشته و ما را هم از نظرات خود بی بهره نکنید.

در روز بزرگداشت حافظ شیرازی این بیت از حافظ را به همه خوانندگان تقدیم میکنم

دست از طلب ندارم تا کام من بر آید

یا تن رسد به جانان یا جان زتن برآید

|+| نوشته شده توسط بیره ور خندانی در سه شنبه 20 مهر1389  |
 
 
بالا